FANDOM

Wielkie Księstwo For'Tharu – Państwo zbudowane na gruzach Starego Cesarstwa w wielkich Lasach Thu'Thar. Północnej granicy Wielkiego Księstwa strzeże W. M. Północne, od zachodu graniczy z Angabadią, Teralem, od południa z Nuruarem i Perelią, a od wschodu z Deą. Obecnie władzę w państwie sprawuje Wielki Książę Engard II Światły.

Po upadku Starego Cesarstwa w 1000 roku, magowie z Teralu założyli w jego miejscu swoje własne magostwo. Prędko jednak okazało się, że również magowie nie są w stanie zapanować nad tak wielkimi połaciami ziemi. Zwolennicy Starego Cesarstwa podnieśli bunt i zajęli większość terenów Lasów Thu'Thar ze stolicą na czele. Magowie wycofali się na zachód do swoich siedzib, pozostawiając lasy w kompletnej anarchii. Przez blisko trzydzieści lat nie istniała tam żadna, nawet szczątkowa, forma państwowości. Przez ten czas regioniem zaczęli interesować się pozostali sąsiedzi Thu'Thar. Powstałe na zachodzie Królestwo Dei prędko zbudowało podstawy swej potęgi i teraz zaczęło wkraczać na tereny lasu. Magowie z Teralu zebrali na powrót dość sił, aby również stopniowo odzyskiwać swoje ziemie. Sporo mieszkańców Thu'Thar zauważyło nadchodzących ciemiężców i pod dowództwem samozwańczego księcia Maah'TuRupreta Uned'Runta – stanęło do walki. Rupret ustanowił początki swej monarchii, zebrał wojsko i ruszył naprzeciw Dei. W pierwszych chwilach zaskoczył skutecznym oporem i utrudnił ekspansję królestwa. Z pomocą przyszedł mu najazd Perellczyków, którzy zaatakowali Deę od południa. Również magostwo Terelu wpadło w nieliche problemy, gdyż wojnę wypowiedziało im potężne wówczas Królestwo Dwóch Pereł. Pod berłem księcia udało się zjednoczyć większość lasów Thu'Thar i takiej formie państwo trwało przez niemal sto lat. Wtedy zmarł właśnie Rupret Uned'Runt, a jego następca - Hreodg - uznał, że księstwo to za mało. W Thu'Thar koronował się na cesarza, przy ogólnej aprobacie społeczności Maah'Tu i właściwie na tym skończyło się jego szczęśliwe panowanie. Królestwo Dei było już naprawdę potężne, magostwo Teralu, co prawda, znikło z map, ale w miejscu magów pojawiło się Królestwo Dwóch Pereł, które znacznie bardziej mogło konkurować do miana cesarstwa, aniżeli Thu'Thar. Wojna na dwa fronty skończyła się bardzo prędko. Król Dwóch Pereł założył w tym własne marionetkowe Wielkie Księstwo For'Thar, odstępując części ziem Królestwu Dei. Od tej pory rozpoczęło się karczowanie lasów Thu'Thar i ogólna nagonka na Maah'Tu. Przez wszystkie lata teren panowania wielkiego księcia zmieniał się, ale jego władza stawała się coraz bardziej stabilna. Dowiedziono temu w 1350 roku, gdy Królestwo Dwóch Pereł upadło, a Wielkie Księstwo For'Tharu stało się suwerennym państwem. Stłumiono wtedy wielki bunt Maah'Tu i od tej pory, cytując zalecenia księcia "Każdy napotkany Maah'Tu miał być martwym Maah'Tu". Przedstawiciele tępionej rasy skryli się w lasach, inni uciekli na południe do Puszczy Nuruaru, a Wielkie Księstwo rosło w siłę. Skutecznie stawiało się atakom magów z Terelu, agresji królestwo Dei, najazdom Perellczyków i buntom Maah'Tu, gdy jedynym sojusznikiem W.K. For'Tharu było Zjednoczone Królestwo Angabadii, samo wciąż niezbyt silne.

Obecnie w For'Thar wciąż żyją spore grupy Maah'Tu, które dzielnie bronią ostatnich skrawków puszczy przed eksploatacją, a stolica Thu'Thar jest obecnie ważnym ośrodkiem handlowym, społecznym, kulturalnym i religijnym. To tutaj znajdują się największe świątynie Radosa, Tempnisa, Morbusa, Luciny i Solury. For'Thar ubiega się do przyłączenia do Stowarzyszenia Pięciu, rozszerzając je automatycznie do Stowarzyszenia Sześciu największych miast świata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki