FANDOM

Maah'Tu są w budowie bardzo podobni do ludzi. Mają grubsze włosy, które same z siebie układają się w zlepek warkoczyków. Ich oczy są nieco większe od ludzkich, w całości wypełnione przez źrenice róźnorakich kolorów. Skóra Maah'Tu jest delikatniejsza, choć zdarzają się szczepy z grubszą, a paleta jej kolorów biegnie od bladobiałego, przez blade odcienie różnych kolorów po błękitno-zielone.

Mówi się, że z racji podobieństwa ludzie są zwyrodniałym szczepem Maah'Tu, który z biegiem czasu dzięki swej brutalności zajął niemal wszystkie zakątki świata. Żaden Maah'Tu się do tego nie przyzna, ale wśród niektórych przedstawicieli innych ras, czasami nawet ludzi, padają oskarżenia, że to od nich wzięły się te "potwory". Maah'Tu na ogół są spokojnymi istotami. Ze sobą nie kłócą się prawie w ogóle, zwłaszcza, że ich położenie jest teraz tak trudne, choć w przeszłości zdarzały się różne wojny między różnymi szczepami. Teraz są wobec siebie po prostu nieco bardziej podejrzliwi, ale po jakimś czasie znajomości i obserwacji, stają się wobec siebie bezgranicznie ufni. Podobnie, choć nieco z dłuższym okresem obserwacji ma się sprawa z innymi rasami (wliczając nawet ludzi). Maah'Tu nie wierzą w ludzkie bóstwa, choć są świadome, że one istnieją naprawdę. Odrzucają religię na rzecz czczenia duchów przodków i natury.

Maah'Tu rodzi się nakierowane z góry przekazanym przeznaczeniem, co objawia się między innymi tym, że gdy przy porodzie duchowny stwierdzi, że dziecko ma w przyszłości zostać uczonym astrologiem i amatorem magii, to jest słabszej postury, ale za to lepiej przyswaja wiedzę. Większość Maah'Tu godzi się ze swym losem, a przypadki buntowników zdarzają się rzadko.

Różne szczepy Maah'Tu rządziły w różnych królestwach. Najpotężniejszym i najdłużej istniejącem państwem tej rasy było Cesarstwo Thu Thar. Obecnie nie istnieje żaden kraj Maah'Tu. W niektórych królestwach traktuje się ich jak niewolników, godnych jedynie do pracy dla ludzi, w niektórych patrzy im się podejrzliwie na ręce i w razie czego zrzuca na nich wszystkie winy, ale w państwach takich jak Wielkie Księstwo Nuruaru oraz w Królestwie Japetów Maah'Tu są wolnymi istotami, nietrudzonymi jakimikolwiek prześladowaniami. Nieco mniej swobód mają w Księstwie Sarin-Thonbu, choć tam przynajmniej mogą obejmować wyższe stanowiska.

Obecnie najwięcej Maah'Tu żyje w Puszczy Nuruaru wokół Prastarego Buku. Ostatki najbardziej upartych szczepów wciąż zamieszkują karczowane lasy Thu Thar i napadają na drwali oraz karawany, choć jedynie wtedy, gdy już nie mają środków do przeżycia, a w przejeżdżającym kupcu dostrzegą ratunek. Trzecie największe skupisko znajduje się w Królestwie Japetów. Nieco mniejsza grupka zamieszkuje Księstwo Sarin-Thonbu, niektóre Maah'Tu są przetrzymywane jako niewolnicy w Królestwie Dei, bądz jako obiekty testowe magów z Magostwa Teralu, a pozostałe są rozproszone po całym świecie.

Strona w budowie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki