FANDOM

Królestwo Kraestru - Królestwo leżące między morzem Asavirskim, a górami Terratium. Graniczy (liczą od północy zgodnie ze wskazówkami zegara) z Angabadią, Teralem, Nuruarem, Glaciarem, FRWW.

W królestwie od dwunastu pokoleń rządzi ród Reodrastów. Obecnie władzę sprawuje król Artimerusz I, który odziedziczył tron po swoim bezdzietnym stryju, Antorentusie IV Skąpym. 

Królowie sprawują swoją władzę z zamku Reodrast zbudowanego na skale przy brzegu jeziora Ortu, około sto kilometrów od Asaviru - największego miasta królestwa, które należy do prestiżowego Stowarzyszenia Pięciu, czyli po prostu grupy pięciu największych miast na świecie.

Królestwo Kraestru nie posiada przyjaznych stosunków z żadnym ze swoich sąsiadów. Okresowo królowie byli w stanie stowarzyszyć się z Unią Księstw Glaciarskich, bądź Wielkim Księstwem Nuruaru, lecz zazwyczaj były to sojusze na panowanie jednego władcy (po jednej lub po drugiej stronie). Zaciekłymi wrogami Kraestru są Republiki Waeru, należące do Federacji Republik Wschodniego Waeru. Podobnie jest ze Zjednoczonym Królestwem Angabadii. Waśnie między tymi państwami wynikają z tego, że wszystkie otaczają morze Asavirskie, a statki chcące wypłynąć na Wielkie Morze Północne muszą pokonać Cieśninę Antsor. Od kilkudziesięciu lat z jednej strony cieśninę kontroluje FRWW, a z drugiej Z.K. Angabadii, przez co król Antorentus IV stworzył zorganizowaną, elitarną jednostkę morską, zdolną samodzielnie sprostać wrogim armadom. Tak powstała Królewska Kompania Morska Kraestru.

Krainy w Królestwie:

  • Góry Terratium
  • Wzgórza Varaestr
  • Nizina Bavestru
  • Nizina Kraestru
  • Dolina Orty
  • Mokradła Postortu.
  • Wyżyna Zachodnia Teralu
  • Zatoka Toaviru
  • Zatoka Netendu
  • Wyspa Astoatru

Miejsca specjalne

  • Pałac Subterratium
  • Twierdza Bavestr
  • Twierdza Enort
  • Kopalnie Złota Antorentusa i Vealara w górach Terratium

Więcej z Fandomu

Losowa wiki