FANDOM

Japetowie, Żelaźni Ludzie - stary lud zamieszkujący królestwo Japetów i tereny podlodowcowe. Są nieznacznie wyższi od ludzi, za to o wiele bardziej postawni. Wszyscy japetowie mają srebrne lub szare oczy, a kolor ich włosów ogranicza się do ciemnych odcieni brązu.

Japetowie są ostatnim ludem posiadającym własne państwo dzięki ogromnej sile jaką posiada każdy ich osobnik. Nawet kobiety japetów są w stanie nosić krowy na barkach, a najpotężniejsi z mężczyzn potrafią podnieść kilkuset kilogramowy głaz i cisnąć nim na znaczną odległość. Jedna rzecz szczególnie ogranicza japetów przed tym, aby posiąść więcej ziemi. Niezwykle trudno im spłodzić dzieci, a i one zanim dorosną są narażone na różne choroby i często nie przeżywają. Każdy związek japeta i człowieka będzie bezowocny, dlatego praktycznie takie pary nie powstają, choć zdarzają się przypadki ślepych zapaleńców, twierdzących, że to tylko przesąd.

Japetowie są bardzo pobożni, kultywują tradycję i historię, a wbrew pozorom bardzo często mają dusze romantyków. Tworzą poezje i grają na różnych instrumentach nieużywanych przez ludzi. Uwielbiają wspólne tańce, śpiewy i ucztowanie. Relacje w grupach japetów są bardzo ścisłe. Są solidarni, wyznają zasadę "Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego". Nierzadko wyruszały wielkie ekspedycje, aby ratować jednego ze swych towarzyszy. Honor i duma często zaślepiała władców japetów i dlatego ich państwa upadały. Królestwo Japetów wciąż trwa prawdopodobnie dzięki stworzonemu kodeksowi, zabraniającemu przekładać honor ponad rozum.

Niewielu japetów wyprowadza się ze swych rodzinnych stron. Robią to jedynie, gdy są zmuszeni, ale starają się przy tym pozostawać jak najbliżej jest to możliwe, aby w razie sposobności powrócić. Niezwykle rzadko zdarza się, aby japet wyruszył w świat jako poszukiwacz przygód bądź najemnik, ale już to robi, to zazwyczaj odnosi ogromny sukces. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki