FANDOM

Religia Ayn trwa od zarania dziejów, a jej historia toczy się równolegle do historii ludzkości.

Religia opiera się głównie na modlitwach. Ludzie modlą się do określonego bóstwa, które zajmuje się daną dziedziną i w ten sposób bóg zyskuje siły, aby wspierać swych wiernych. Dlatego im więcej wiernych, tym potężniejszy jest bóg, ale liczy się także fanatyzm, dlatego mniej popularne bóstwa nie zostają w tyle za pozostałymi. Bóstwa faktycznie ingerują w życie ludzkie. Przekazują kapłanom o nadchodzących wydarzeniach, błogosławią wiernych odwiedzających kaplice, wybierają swoich czempionów, gdy okaże się to potrzebne.

W panteonie Ayn występują mniej i bardziej złe bóstwa, między którymi często dochodzi do konfliktów. Bóstwa potrafią knuć spiski przeciw swoim wrogom, związywać sojusze, stronnictwa, uciekać się do podstępów.

Historia panteonu:

W budowie

Co po śmierci?

Przedstawiciele religii Ayn wierzą, że po śmierci wszyscy trafiają do jednego bytu w rajskim wymiarze - Yynrehs. Na ogromnej, płaskiej przestrzeni skupiają się wszystkie dusze, które muszą kroczyć po podłodze pełnej małych kolców. Mają one poprzez ból zmusić do zastanowienia się nad swoim życiem. Do przypomnienia wszystkich dobrych i złych uczynków. Sprawiają, że dusze zadręczają się poczuciem sumienia.

Nad Yynrehsem szybuje dziesięć smoków, porwanych przez Illutosa z ziemi. Pięć z nich jest czerwonych, pięć z nich błękitnych. Czerwone pożerają największych grzeszników i złoczyńców, a błękitne dobrych i uczynnych. Pożarte dusze żyją nieskończoność w brzuchach smoków. Te w czerwonych cierpią wieczne katusze, te w błękitnych żyją jak w raju.

Reszta w budowie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki