FANDOM

Aave - boscy posłańcy, strażnicy świata, zmiennokszałtni. Najstarsza rasa świata, która nie tylko dla ludzkości, ale wszystkich innych ras jest ogromną zagadką. Ich pochodzenie jest owiane tajemnicą, a każdy uczony wygłasza na ten temat inną teorię.Najsławniejsze z teorii to:

Aave są tak na prawdę bóstwami, które żyją na ziemi, z ukrycia obdarzając swoich wiernych błogosławieństwami.

Aave nie są bóstwami, lecz nadbóstwami. Posiadają znacznie potężniejsze moce od bogów, a z racji swej prostoty przebywają wśród ludzi. Ta teoria dzieli się na dwie różne. Jedna mówi, że Aave jako nadbóstwa są neutralnymi obserwatorami, a druga, że są w stanie kontrolować przebiegiem historii według własnej woli.

Wyznawcy trzeciej teorii twierdzą, ża Aave są rasami takimi jak wszystkie inne, lecz posiadają ogromne zdolności psioniczne i potrafią władać umysłami ludzi. Są w stanie tak oszukać mózg danego człowieka, że choć Aave będzie przed nim stał, to on go nie będzie widział. Teoria ta łączy się częściowo z poprzednią, gdyż Aave uważane są tutaj za manipulatorów zdolnych kontrolować najważniejsze osoby, choć nie robią tego bez przyczyny. Ich natura ma się ukazywać poprzez ilość wojen jakie prowadzili i prowadzą dalej ludzie.

Ostatnia teoria głoszona przez magów z Teralu mówi, że Aave nie istnieją i są one jedynie ludzkim wymysłem jako odpowiedź na wiarę w bogów. Wyznawcy tej teorii argumentują to tym, że gdyby Aave faktycznie posiadali tak potężne zdolności psioniczne, to żaden człowiek nigdy by ich nie zobaczył, a jeśli już to wymazano by mu pamięć. 

Nie jest wiadomym jak wyglądają Aave. Każda opowiedziania wersja ich wyglądu jest inna od poprzedniej, stąd tyle wątpliwości co do ich istnienia. Ci, którzy wyznają którąś z trzech pierwszych teorii uważają, że Aave są po prostu zmiennokształtni. Mogą się pojawić jako skryte pragnienie dowolnej osoby lub jej największy koszmar, co tłumaczy tak różne opcje wyglądu. Największa zgoda co do tej sprawy istnieje wśród prostych ludów Kaganatu Reghulu. Mieszkańcy tego państwa nazywają Aave smokami i takoż właśnie ich opisują, jako oskrzydlone jaszczury o złotych łuskach i przemawiające w ludzkim w języku, o nieprzeciętnej inteligencjii.  

Więcej z Fandomu

Losowa wiki